į pradžią | atgal į svetainę |
Šiame lange Jūs galite atlikti visų pirminių dokumentų atitvirtinimą ir patvirtinimą. Tai labai
svarbi, atsakinga ir pavojinga logine prasme operacija. Kiekvienas pirminis dokumentas (pvz.:
mokėjimo pavedimas, pirkimų sąskaitos ir pan.) turi taip vadinamą patvirtinimą. Ką tik įvedus
pirminį dokumentą jis yra nepatvirtintoje būsenoje. T.y. jį galima taisyti, papildyti ir ištrinti. Jei
pirminis dokumentas daugiau neturi būti taisomas (pvz. Mokėjimo pavedimas jau nuneštas į
banką ir atliktas arba pardavimų sąskaita - faktūra jau atiduota kartu su prekėmis klientui) tai
tokį dokumentą reikia patvirtinti. Po šios operacijos bus suformuoti skolų įrašai, nurašytos
arba užpajamuotos prekės ir panašiai priklausomai nuo pirminio dokumento tipo. Ir tada
dokumento jau nebus galima nei taisyti, nei ištrinti. Bet gyvenime taip pasitaiko, kad reikia po
kurio laiko grįžti prie senų dokumentų. Tam ir skirtos šio puslapio funkcijos. Pirminių dokumentų patvirtinimas / atitvirtinimas: Atitvirtinti
- Paspaudus šį mygtuką bus atitvirtinti (atšauktas patvirtinimas) visi pirminiai
dokumentai nuo nustatytos periodo pradžios imtinai. Periodo pabaigos nustatymas šiai
operacijai įtakos neturi. Po šios operacijos galite uždaryti duomenų serviso langą. Visi
pirminiai dokumentai pradedant nustatyta data bus nepatvirtintoje būsenoje ir juos galima bus
pataisyti ar net ištrinti. Po to vėl reikia grįžti į šį duomenų serviso puslapį ir atlikti patvirtinimo
operaciją (žiur. Patvirtinti). Kai vyksta ši operacija ekrane matyti ši forma: Pačioje pradžioje programa pasitikrina ar nėra užduotame periode nepatvirtintų dokumentų.
Jei toks dokumentas randamas, tai pasirodo tokio turinio pranešimas: Šiaip šis pranešimas yra tik informacinio pobūdžio ir nereiškia, kad tai kažkokia klaida. Šis
pranešimas parodomas todėl, kad programa numato, kad po atitvirtinimo operacijos ir
kažkokių pataisymų, Jūs greičiausia pasirinksite patvirtinimo operaciją. O ji patvirtins VISUS
dokumentus iš nurodyto periodo. Todėl programa ir įspėja Jus, kad yra užsilikęs nepatvirtintas
dokumentas, kuris tolimesnių veiksmų pasekoje bus patvirtintas. Jei Jūs šį dokumentą
palikote nepatvirtintu sąmoningai, tai turite imtis kažkokių papildomų veiksmų, kad jis liktų
nepatvirtintas ir per patvirtinimo operaciją (vienas iš papraščiausių šios situacijos sprendimo
kelių būtų tokio dokumento laikinas datos pakeitimas, tam kad jis nepapultų į nurodytą
periodą, o po to reikėtų atstatyti datą atgal kaip buvo). Jei paspausite mygtuką Taip - tai pamatysite dokumento formą ir galėsite peržiūrėti
dokumentą, jį pataisyti bei atlikti visokius reikalingus veiksmus. Kai uždarysite dokumento
formą arba kai iškart paspausite mygtuką Ne - pamatysite šį pranešimą: Čia Jūs galite pasirinkti ką daryti toliau paspausdami vieną iš mygtukų: Taip - norite tęsti atitvirtinimą toliau ir programa vėl sustos radusi kitą nepatvirtintą
dokumentą. Visi - orite tęsti atitvirtinimą toliau be programa sustojimų. Atšaukti - norite nutraukti atitvirtinimą. Kai programa patikrins visus dokumentus iš periodo, tai toliau atliks jau pačią atitvirtinimo
operaciją, kuri paprastai praeina jau be jokių įspėjimų ar kitokių pranešimų. Patvirtinti
- Paspaudus šį mygtuką bus bandoma patvirtinti visus pirminius dokumentus nuo
nustatytos periodo pradžios iki periodo pabaigos imtinai. Tai tas pats jei Jūs paeiliui
tvirtintumėte ranka visus pirminius dokumentas pagal jų datą ir tipą. DĖMESIO: užduotame periode negali būti patvirtintų dokumentų. Jei programa
užduotame periode ras bent vieną patvirtintą dokumentą, tai tvirtinimo operacija bus
nutruakta. Pačioje pradžioje programa pasitikrina ar nėra užduotame periode patvirtintų dokumentų. Jei
toks dokumentas randamas, tai pasirodo tokio turinio pranešimas: Jei paspausite mygtuką Taip - tai pamatysite dokumento formą. Kai uždarysite dokumento
formą arba kai iškart paspausite mygtuką Ne - programa nutrauks tolimesnį patvirtinimą. Po šio patikrinimo, programa pradedą dokumentų tvirtinimą. Kadangi Jūs galėjote padaryti
įvairius pakeitimus atitvirtintuose dokumentuose, tai reiškia, kad kartais programai gali
nepasisekti patvirtinti visus dokumentus. Tokiu atveju Jūs galite išvysti tokį pranešimą: Paprastai pranešime nurodoma priežastis, dėl kurios nepavyko patvirtinti duoto dokumento.
Šiuo atveju nepavyko su Pirkimo dokumentu, nes nerasta prekė. Tai greičiausia atsitiko dėl to,
kad kažkas ištrynė prekių kodų lentelę (tai galėjo atsitikti darant metų užbaigimo procedūrą - žiūr. Naujas periodas). Taip programa pataria, nuo kurios datos reikėti vėl atitvirtinti
dokumentus, kai ištaisysite šia klaidą ir iš naujo atitvirtinsite dokumentus ir vėl bandysite
patvirtinti. Dokumentus po tokios klaidos reikia atitvirtinti, nes kartais klaida buna tokia, kad
dokumentas lieka pusiau patvirtintas - pusiau ne. | |
į pradžią | atgal į svetainę |