į pradžią | atgal į svetainę |
Čia Jūs galite registruoti prekių pirkimų ar gautų paslaugų sąskaitas
- faktūras.
Norint iškviesti Pirkimų formą, reikia arba paspausti mygtuką "Pirkimai" arba pasirinkti meniu Veiksmai| Pirkimai. Sąrašo puslapyje Jūs matote visus užregistruotus pirkimus. Norint surasti kažkokį konkretų
užregistruotą pirkimą, galima pasinaudoti filtravimo galimybėmis. Jūs galite atfiltruoti
dokumentus pagal jų datą, pagal tiekėją ar pagal numerį. Tam tikslui reikia užpildyti
atitinkamus laukus ir paspausti mygtuką "Filtruoti". Norint peržiūrėti patį dokumentą arba
norint užregistruoti naują, reikia pereiti į dokumento puslapį. Naujo dokumento registravimas prasideda, kai paspaudžiate mygtuką ("Naujas įrašas")
arba "Ctrl + Insert": Čia įvedami šie laukai: · Data - prekių ar paslaugų gavimo data; · Nr - sąskaitos - faktūros numeris; · Tiekėjas - prekių ar paslaugų tiekėjas; · Importas - pažymima, jei tai yra importuojamos prekės; · Val.data - Valiutos kurso skaičiavimo data. Šis laukas turi
prasmę tik tuo atveju, jei tai
faktūra išrašyta kita valiuta. Čia reikia nurodyti tą datą, kada prekės perėjo Jūsų
nuosavybėn (reikia žiūrėti į pagal prekių pristatymo sąlygas). · Valiuta - nurodoma valiuta, kuria išrašyta faktūra; · Sumokėti per _ d. - mokėjimo atidėjimas dienomis; · Suma "valiuta" (pvz.: Suma USD) - bendra faktūros suma
valiuta be PVM; · PVM "valiuta" (pvz.: PVM USD) - PVM suma valiuta; · PVM Lt - PVM suma litais. Šis laukelis pildosi automatiškai
tik jį visada galima
pataisyti. Dažniausiai tai reikia daryti importuojant prekes, nes muitinė PVM visada
paskaičiuoja
pagal kitus valiutų kursus ir jį apvalina iki sveiko skaičiaus. Suvedus šiuos aukščiau įšvardintus duomenis, toliau reikia įvesti prekes ar paslaugas: Čia reikia įvesti: · Kodas, Pavadinimas - prekės/paslaugos kodas ir pavadinimas; · Kiekis - prekių/paslaugų kiekis; · Kaina - prekės/paslaugos vieneto kaina valiuta; · Sandėlis - Sandėlio, į kurį bus pajamuojamos prekės,
kodas. Jei be prekių faktūroje yra papildomų išlaidų (kaip transportavimas, perkrovimas, muitas ir
pan.), kurios didina prekių savikainą, tai jas reikia įvesti nuspaudus sekciją "P.išlaidos". Čia reikia įvesti: · Pavadinimas - papildomų išlaidų pavadinimas; · Kaina - papildomų išlaidų suma be PVM; · PVM - papildomų išlaidų PVM suma (jei yra); · Tiekėjas - įmonė suteikusi mums paslaugas, kurios ir
sudarė papildomas išlaidas.
Pavyzdžiui Jūs gaunate papildomą sąskaitą už transportavimą iš tiekėjo T2. Jūs galite tą
sąskaitą užregistruoti kaip atskirą dokumentą, tada papildomų išlaidų eilutėje nereikia
nurodyti jokios įmonės. Jei Jūs papildomai neregistruojame transportavimo sąskaitos,
tai papildomų išlaidų eilutėje reikia nurodyti įmonę T2. Tokiu atveju Jūs turėsite teisingai
užfiksuotas skolas įmonei T2. Jei Jūs ir užregistruosite atskirai pervežimo sąskaitą ir
įvesite įmonę prie papildomų išlaidų, tai Jūsų skola įmonei T2 bus užregistruota du
kartus. Kai įvedate papildomas išlaidas, tai laukelyje "Pap.išl./nuol." matote bendrą papildomų išlaidų
sumą, o taip pat tokią pat sumą laukelyje "Nepaskirstyta" (raudona spalva ekrane): Matomų laukų paaiškinimai: · Suma - suma valiuta, paskaičiuota pagal prekes; · Konvertuota - suma valiuta konvertuota į litus; · Apvalin. pakl. - skirtumas tarp bendros sumos ir sumos paskaičiuotos
pagal prekes; · Nepaskirstyta - suma, kuri dar nepaskirstyta prekėms; · Suma Lt - bendra suma litais; · Pap.išl./nuol. - papildomų išlaidų bendra suma litais; · Viso be PVM - bendra suma kartu su papildomomis išlaidomis; · PVM Suma - bendra su išlaidomis ir su PVM. Jei yra nepaskirstyta suma, tai reikia paspausti mygtuką "Paskirstyti". Tada programa pati
pabandys išdalinti papildomas išlaidas proporcingai prekėms ir naujai paskaičiuotą savikainą
įrašys į stulpelį "Savikaina_vnt". Jei ir po to lieka nepaskirstyta kažkokia suma, tai dar galima
stulpelyje "Savikaina_vnt" sumas pabandyti pataisyti ranka. Suvedus visą reikalingą informaciją reikia paspausti mygtuką "Patvirtinti" ir viskas bus
perrašyta į prekių korteles. | |
į pradžią | atgal į svetainę |